Kirill pátriárka az oltásokról és a QR-kódokról

Őszentsége Kirill pátriárka, Moszkva és egész Oroszország pátriárkájának szavai az oltásról és a QR-kódokról:

 

"Mindenkit arra kérek, hogy gondosan kísérje figyelemmel saját egészségi állapotát, és fontolja meg a szakértők ajánlásait. Tudom, hogy sokakat foglalkoztat a koronavírus-fertőzés elleni védőoltás témája, és hogy a papság és a laikusok körében, akárcsak az egész társadalomban, ebben is vannak véleménykülönbségek. Vannak, akik úgy gondolják, hogy a védőoltást mindenki számára kötelezővé kell tenni, mások pedig úgy gondolják, hogy ennek teljesen önkéntesnek kell lennie. Olyanok is vannak, akik az oltásokat feleslegesnek, sőt elfogadhatatlannak tartják.

 

kirill.jpg

Kirill pátriárka, kép: yandex.ru)

 

Idén májusban Moszkvában az (Orosz Ortodox Egyház) Tanácsközi Hivatala az illetékes szakemberek bevonásával megbeszélést tartott erről a témáról. A találkozó eredményeként meglehetősen kiegyensúlyozott álláspont alakult ki. Egyrészt megismételték, hogy

"Az Orosz Ortodox Egyház következetesen ragaszkodik azokhoz az alapelvekhez, amelyek megvédik az egyén szabad választáshoz való jogát az új és gyorsan fejlődő technológiák használatával vagy elutasításával kapcsolatban, beleértve az orvostudomány területét is."

A találkozó résztvevői ugyanakkor emlékeztettek, hogy „az Orosz Ortodox Egyház történelmi tapasztalatai ismernek példákat a papság aktív részvételére a védőoltások gyakorlatának terjesztésében”, aminek köszönhetően számos, a múltban ismert járvány megszűnt.

Amint azt Önök is tudják, a múlt évben én is beoltattam magam az orvosok javaslata alapján. Ugyanakkor meg vagyok győződve arról, hogy egyáltalán nem elvi (doktrinális) kérdés, hogy kell-e oltani vagy sem. Ez tisztán orvosi kérdés, az ember személyes választásának és felelősségének, élettapasztalatának a kérdése.

E tekintetben a lelkipásztori hatalommal való visszaélés ebben és hasonló kérdésekben teljességgel elfogadhatatlan. És méginkább, az oltást nem szabad az aposztázia (hitehagyás) jelének tekinteni.

Még ha az egész világ az immunizáltság alapján történő elkülönítés színterévé válik is, az Egyháznak távol kell tartania magát az ilyen megkülönböztetéstől, és el kell fogadnia minden Krisztus felé igyekvő embert.

Ugyanakkor a hazugság bűnének kell nevezni az emberek szándékosan hiányos és megbízhatatlan tájékoztatását az oltások hatásairól és következményeiről, csakúgy mint az ellenőrizetlen pletykák és mendemondák terjesztését is.

A védőoltás témájával jelenleg szorosan összefügg az orvosi beavatkozáson átesett állampolgárok számára az egészségi állapotukról, az úgynevezett immunizáltsági állapotról QR kódok segítségével történő elektronikus igazolások kiadásának kérdése. Eltekintve az orvosi titoktartás nagyon fontos kérdéseitől, valamint az adatok kiszivárgásának magas kockázatától, meg kell jegyezni, hogy a probléma sokkal szélesebb körűnek tűnik. És azt látjuk, hogy ez sok embert aggaszt.

A Szent Szinódus tavaly augusztus 25-i üzenetében aggodalommal állapította meg:

A digitális azonosítók használata, az automatizált döntéshozatal, amely az emberekre és egész közösségekre kiterjed, a személyes adatok, köztük az egészségügyi információk kiterjedt gyűjtése, és ezeknek az adatoknak a feldolgozása mind társadalmi ellenőrzést igényel, beleértve az egyházat is, mint társadalmi intézményt is.

A Szent Szinódus által kifejezett aggodalom ma is teljes mértékben megmaradt. Az Egyház már korábban is többször figyelmeztetett a digitalizációval járó lehetséges kockázatokra, különösen a Püspöki Tanács 2013-as határozatai tartalmazzák ezeket.

Az egyén magánéletére, beleértve az egészségi állapotára vonatkozó információk gyűjtése, valamint a releváns adatok tárolása és feldolgozása megnyitja annak lehetőségét, hogy soha nem látott ellenőrzést gyakoroljon az emberek élete felett - mozgásuk, vásárlásaik, preferenciáik, még kommunikációjuk tartalma felett is.

De az ellenőrzés lehetősége az a lehetőség is, hogy az egyén tevékenységét szinte bármilyen önkényesen választott alapon korlátozzuk, sőt kényszerítsük is arra, amit egy személy nem ismer el szükségesnek, vagy tisztességtelennek vagy bűnnek tart.

Azt látjuk, hogy a világ számos országának jogrendjében és politikai gyakorlatában ma már kezdik kötelezőként elfogadni azokat a gondolatokat és eszméket, amelyek közvetlenül ellentmondanak Isten igazságának - a bibliai tanításnak az emberről, az emberi méltóságról, más emberekkel való kapcsolatáról.

Könnyen belátható, hogy az ilyen eszmék iránti engedetlenség számos országban hamarosan a digitális technológiák erejével felvértezett kérlelhetetlen erőszakszervezet megfelelő reakciójához vezethet.

Isten kegyelméből ma Oroszországban a hagyományos vallási és erkölcsi értékek megőrzésének és védelmének fontosságát az államhatalom legmagasabb szintjén is hangsúlyozzák, és szilárdan reméljük, hogy ez a helyzet így is marad. Hazánkban azonban sokan aggódnak amiatt, hogy annak a technológiának a használata, amelyet ideiglenes intézkedésként és rendkívüli körülmények között legalizáltak, később újraindulhat, jelentősen bővülhet, és az egyén alapvető jogainak és szabadságának korlátozásához, valamint az emberek magánéletébe és magánéletébe való beavatkozáshoz vezet.

Az embereket nyugtalanítja a „megengedés” gyakorlatának a bevezetése azokkal a jogokkal és lehetőségekkel kapcsolatban, amelyeket korábban senki nem vont kétségbe, és mindenki számára elérhetők voltak.

Lényegében van egy egyszerű, és ami nagyon fontos, a bíróságot megkerülő mechanizmus arra, hogy egy személyt meg lehessen akadályozni az olyan alapvető jogainak a gyakorlásában, mint például a szabad mozgás vagy a nyilvános helyeken való tartózkodás mindaddig, amíg az illető nem teljesíti a QR-kód kiadásának feltételeit. Más szóval: a kérdés nem a vakcinázás és a QR-kódok kapcsolatáról szól, hanem arról, hogy ez a rendszer hogyan használható a továbbiakban.

Élek a lehetőséggel, hogy kifejezzem az elégedettségemet amiatt, hogy a koronavírus-fertőzés elleni védőoltással kapcsolatban beadott, a QR-kódok nyilvános helyeken történő használatáról szóló törvényjavaslat múlt heti első olvasatát követően más, az emberek számára alapvető fontosságú helyekkel együtt, a templomokat is a kivételek közé javasolták sorolni. Nyilvánvaló, hogy teljességgel elképzelhetetlen lenne, hogy a hívőktől QR-kódot, vagy bármilyen más hivatalos engedélyt kérjenek a templomba való belépéshez.

De mint mondtam, a kérdés sokkal összetettebb. Idén májusban már volt alkalmam beszélni a digitalizáció kockázatairól az Orosz Föderáció Parlamentje alsóházának képviselői előtt (Állami Duma) a parlamenti felolvasások során.

Erősen bízunk benne, hogy az állami hatóságok, elsősorban a jogalkotó szervek meghallgatják azoknak a véleményét, akik aggódnak a társadalom életében az egyre erősödő digitalizáció következtében bekövetkező változások miatt.

Fontos megjegyezni, hogy bármilyen technológia csak akkor lehet hasznos, ha az ember irányítja, és nem akkor, ha az emberi élet a személytelen technológiának van kiszolgáltatva. Ezen túlmenően, az egyének magánéletét és szabadságát befolyásoló eszközök használatának nyilvános konszenzusból kell fakadnia, és azt a társadalomnak kell ellenőriznie.

Ugyanakkor azt kell mondanom, hogy helytelen és bűnös dolog az oltás, vagy azzal kapcsolatban a QR-kód ellen úgy érvelni, mintha az „Antikrisztus pecsétjéről” lenne szó. A pánikkeltés is bűn.

Az ilyen érvelés megnehezíti az emberek számára annak a megértését, hogy az Antikrisztus rabszolgasága az Úr iránti hűség megtagadásában, az Egyházhoz való tartozás elutasításában áll, és a hírhedt „pecsét” csak a külső jele, a látható kifejeződése annak, hogy megtörtént az aposztázis (a hitehagyás), amelytől Krisztus iránti szeretetünkben szilárdan meg fogjuk védeni magunkat."

2021. december 22.
a Moszkvai Egyházmegye Egyházmegyei Közgyűlésén készült beszámolóból

 

Saját fordítás, forrás: savvastor.ru